Budućnost 1992.
Fotografija je medij koji u sebi nosi karakteristiku apsolutne objektivne istine i subjektivnost autora. Put zraka svjetla kroz objektiv kamere i njihovo trajno zadržavanje na emulziji jest čin objektivnog preslikavanja djela stvarnosti i istine o njoj. Vrstama i razmještajem leća u objektivu kamere možemo mijenjati prostorne odnose, ali nikako i ono što fotografiramo. Ta karakteristika je element koji fotografiji daje najvažniju dimenziju i razlikuje ju od drugih umjetnosti. Fotograf ispred sebe ima stvarnost i medij kojim se služi. Na stvarnost, tj. sadašnjost kao i na prošlost ne možemo utjecati; sadašnjost je toliko kratka, a prošlost je iza nas. Možemo jedino uticati na budućnost. Budućnost nije i niti može biti simbol ili znak, već je samo nekima nekad bila ono što je nama sada prošlost, kao što će i naša “BUDUĆNOST” nekada nekima biti prošlost. Apstrahirajući veliki dio stvarnosti i ograničavajući se na “BUDUĆNOST” isključivo kao simbol uspjelog predviđanja ovog vremena u kojem živimo želim pokazati kako “igra” s budućnošću može biti opasna za sve one koji nam nude i planiraju našu “BUDUĆNOST”.
Darko Bavoljak


7 crno bijelih fotografija, srebro želatina, 100 x 150 cm izrađenih u 5 serija numeriranih 1/5, 2/5, 3/5, 4/5 i 5/5
Fotoaparat Olympus OM 1n, OM 2n, OM 3, OM 4
Vlasništvo: MMSU Rijeka, Muzej likovnih umjetnosti Osijek, Autor

Copyright © Darko Bavoljak 2024